Najib Rajak tidak muncul di UMNO

Najib Rajak tidak muncul di UMNO

Seorang pria berjalan melewati papan iklan dengan gambar Perdana Menteri Malaysia Najib Razak dan partainya Barisan Nasional di Kuala Lumpur, Malaysia, Senin (7/5/2018). (REUTERS/Athit Perawongmetha)

Kuala Lumpur (ANTARA News) - Ketua Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Najib Razak tidak muncul di Markas Besar UMNO di PWTC, Rabu malam (9/5) sebagaimana informasi yang beredar sebelumnya.

Wartawan lokal dan internasional dibiarkan menunggu dalam sidang media yang semestinya diadakan oleh Najib untuk membicarakan keputusan Pemilihan Umum Ke-14 atau Pilihan Raya (PRU).

Najib Razak merupakan Presiden UMNO yang juga perdana menteri sementara yang memimpin pemerintah persekutuan di bawah BN.

Wakil Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang juga Menteri Dalam Negeri dan Wakil Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dilihat memasuki bangunan tersebut dan terus menuju ke arah Menara Dato Onn.

Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil terlihat meninggalkan PWTC sebelumnya.

Sebelumnya Tun Dr Mahathir Mohammad dalam jumpa pers mengatakan PH mencapai kursi mayoritas di Dewan Rakyat dan juga memenangi enam negara bagian.

Mahathir menuding Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) atau KPU enggan menandatangani keputusan resmi Pemilu.

Namun demikian Ketua SPR, Tan Sri Mohd Hashim Abdullah bagaimanapun membantahj pihaknya sengaja menangguhkan keputusan tersebut dan meminta rakyat Malaysia bersabar menunggu pengumuman resmi.

Baca juga: Najib yakin Barisan Nasional tetap didukung rakyat
Baca juga: Barisan Nasional unggul sementara di Pemilu Malaysia
Pewarta : Agus Setiawan
Editor: AA Ariwibowo
COPYRIGHT © ANTARA 2018